Kto sa pýta, nepomýli sa: nebojte sa konzultovať ponuku s potenciálnymi zákazníkmi
Niektorí majitelia manikérskych salónov vytvárajú ponuku salónu krásy nie „na mieru“, ale na základe nešpecifikovaných, často náhodných kritérií. Pevne veríme, že pri tvorbe ponuky vychádzate z názorov ľudí, ktorí by pre vás mali byť najdôležitejší, teda zákazníkov. Ak už váš salón na trhu funguje, vaša úloha je jednoduchšia. Stačí sa súčasných klientov opýtať, čo by povedali na nové procedúry a či by boli ochotní ich využiť. Takúto otázku môžete položiť aj na svojej FB fanpage alebo vytvoriť anketu a poslať ju v rámci mailingu.
Čo ak sa vaše štúdiopráve rozbieha? Potom sa opýtajte svojich priateľov, čo si o tom myslia. Alebo možno máte kamarátku, ktorá už má vlastnú firmu a mohla by vám pomôcť – spýtajte sa jej klientov? Spôsobov ako na to je naozaj veľa – stačí si vybrať jeden/viacero z nich a vyskúšať. Stojí vás to len chvíľu a môže to mať skutočný vplyv na kvalitu ponuky vášho salónu.
Analyzujte aktivity konkurencie - možno niekde nájdete medzeru?
Odporúčame vám držať krok a sledovať činnosť iných kozmetických salónov vo vašom okolí. prečo? Možno si všimnete, že napríklad žiadna z nich neponúka ošetrenie, na ktoré sa vás klienti v poslednej dobe pýtajú. Ak investujete do zavedenia takejto služby, máte šancu propagovať sa ako salón, ktorý sleduje najnovšie trendy v odbore . Alebo inak povedané – chodia za vami klienti, ktorí sa sťažujú, že všetky salóny v meste (aj ten váš) sú otvorené len do 18. hodiny? Ak si to môžete dovoliť - upravte svoj pracovný čas a otvorte salón neskôr a pracujte dlhšie. Nájdite si výklenok, premýšľajte o svojej ponuke – urobte všetko pre to, aby bola jedinečná.
Prispôsobte ponuku kozmetického salónu svojim schopnostiam a miestnym podmienkam
Je jednoduché vytvoriť ponuku, ktorá bude zahŕňať napríklad všetky typy nechtového stylingu, základné úpravy tváre a tela. Na papieri bude všetko vyzerať fantasticky, no naozaj si môžete dovoliť takú širokú škálu aktivít? Ste dostatočne zruční na to, aby ste všetky tieto ošetrenia vykonávali dostatočne dobre na to, aby sa zákazníci vracali do vášho salónu krásy? Druhá vec – máte dostatok miesta na vybavenie potrebné na vykonávanie týchto služieb? Čo ak odpoviete nie aspoň na jednu z týchto otázok? Letáky sa vytlačia, potenciálni klienti budú upozornení a vy len stratíte čas a peniaze na zostavenie ponuky od nuly...
Stavte na kvalitu!
Táto rada je vlastne súčtom všetkých predchádzajúcich. Niekedy je lepšie ponúknuť menej, ale viac špecializovaných ošetrení. Zamerajte sa na to, čo robíte najlepšie, a propagujte sa ako prax zameranú na kvalitu! Pamätajte, že výsledky vašej práce budujú váš imidž. Čo ak je teda ponuka široká, keďže vás začnú vnímať ako človeka, ktorý sa zaoberá všetkým a vie...nič? Cítite sa najsilnejšie v nechtovom stylingu? Zamerajte sa na to a nájdite špecialistov v tejto oblasti na iné procedúry.
Vidíte potrebu rozširovať ponuku? Najmite si zamestnanca alebo hľadajte partnera
Presne tak... Ak máte o niečo väčší priestor, oplatí sa ho dať do podnájmu iným odborníkom - napríklad masérke alebo kozmetičke. Pamätáte si, že títo ľudia už môžu mať vlastnú zákaznícku základňu, ktorá vám môže tiež dôverovať? Do teamu môžete vstúpiť s jedným alebo dvoma ďalšími ľuďmi a spoločne tak vytvoriť širokú ponuku salónu krásy bez obáv z jeho nízkej kvality. Spojte svoje sily a konajte v prospech svojich klientov. Nakoniec sa vráti len spokojný zákazník. Nespokojný napíše (v lepšom prípade) negatívny názor na vašu FB fanpage...
Ponuka kozmetického salónu - ohromte sortimentom, potešte kvalitou služieb
Ak by sme chceli zhrnúť všetky vyššie uvedené rady, všeobecné pravidlo by mohlo znieť takto – vytvorte ponuku, ktorá bude jedinečná a profesionálna. Ošetrenia, ktoré doň dávate, by mala vykonávať osoba, ktorá o tom vie (vy a/alebo váš zamestnanec). Ponuka nemusí byť veľmi široká – mala by reagovať na potreby zákazníkov. Úspech dosiahnete až vtedy, keď procesu jeho tvorby bude predchádzať analýza konkurencie a preferencií vašich potenciálnych/aktuálnych klientov.